Back home

Igår kom vi hem till lägenheten i Falköping. Mitt humör sjönk omedelbart. Jag trivs inte här. Jag tycker inte om lägenheten och vill bara härifrån. Jag trivs inte lika bra i Falköping längre heller, och jag vet precis vad det beror på. Det beror på alla minnen. Alla jävla förbaskade minnen som jag inte bett om att få, men som ändå hänger sig kvar. Men det funkar inte att lämna Falköping bakom sig och fly härifrån. Men visst, det lockar oerhört att bygga det där huset på Tjörn, där jag känner mig lugn. Men hur självisk får man vara egentligen?

Om en vecka är vi tillbaka i vardagen, det känns både skönt och lite skrämmande. Jag kommer ju ha samma vardag som nu, enda skillnaden är att pojkarna inte är hemma. Det hade känts lite lättare om jag visste att jag hade något att återgå till. Men, det är bara 7 veckor kvar på min mammaledighet då, och det gäller väl att försöka få ordning på flytten och allt. Vi hoppas att vi kan flytta om 3-4 veckor, men vi vet inte än.

En sak i taget dock, det första är att klara mikrobiologitentan nästa torsdag. Läskigt med tenta, det är nästan ett år sedan sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0