Godmorgon!

 

I natt fick jag sova några fler timmar. Släckte lampan vid halv tolv och somnade nog inte jättelångt därefter. Meja vaknade dock av ett hysteriskt skrik runt 2-tiden så hon fick sova vidare hos mig. Orkade inte stå där inne och klappa henne på ryggen. Sedan vaknade hon vid 5, men var nöjd om hon fick sitta och leka med min mobil i sängen fram tills storebror vaknade en timme senare.

Meja sov riktigt dåligt igår kväll, grät och snyftade i sömnen och hysteriska skrik var 5:e minut i flera timmar. Då fick jag gå in och klappa på ryggen och även ta upp henne för att kramas emellanåt. Alfons var precis likadan vid den här åldern, då satt vi halva nätterna vid hans säng och höll handen. En jobbig period, men den går över. Meja kommer med större sannolikhet sova mer hos oss än vad Alfons gjorde eftersom sömnen blivit mycket viktigare när man har två barn.

Jag känner mig i alla fall mer utvilad idag, och ska försöka röja undan lite hemma medan Alfons är på dagis. När Tobias vaknar ska jag läsa och senare under eftermiddagen ska jag iväg och klippa mig. I natt jobbar Tobias sista natten och sedan är han ledig i nästan en vecka.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0