Going crazy!

Efter den här tentan kommer jag vara utmattad i en månad, lagom tills det är dags att börja läsa på halvfart igen. Jag fattar inte hur detta med immunförsvaret kan vara så komplicerat, och ännu mer komplicerat blir det ju eftersom jag inte har mer föreläsningsmaterial än åhörarkopior. Jag fattar inget, celler hit och celler dit och så vill kursansvarig att vi ska kunna saker som inte ens finns med i boken. Vart är det tänkt att jag ska hitta det då? Wikipedia? Som inte ens är en godkänd källa....

Jag ser fram emot torsdag eftermiddag när detta är över, tentan är skriven och jag får andas lite innan det är dags för nästa kurs. Jag är så less på mikrobiologi så klarar jag tentan så överväger jag att skänka bort boken tills bästa möjliga person så jag slipper se den mer. Det är ju iofs inte konstigt att jag är less på det eftersom jag läst det till och från i snart ett år. Först nu de senaste tre veckorna som jag råpluggat dock.

Barnen har lessnat på att jag läser. Alfons vill vara med mig i sovrummet, men tyvärr så stör han ju mer än är till nytta. Och detta är min sista chans att läsa heldag. Ikväll börjar Tobias jobba tre tolvtimmarspass, men som tur är är det nattetid. Hade varit extremt kämpigt för mig att få ihop det i veckan om han jobbade 12 timmar dagtid. Någon där uppe kanske vill mig väl, att jag ska klara tentan?

Håll en tumme för mig på torsdag mellan 9-11 är du snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0