Helgen som kom och gick

I fredags kväll hälsade vi på Malin och Fredrik på kvällen. En trevlig kväll, som alltid med deras sällskap.

I lördags var hela familjen seg så vi kom inte utanför dörren förrän klockan var närmare 17 och då åkte vi bara till affären för att handla middag och lördagsgodis. När barnen hade somnat såg vi på New Moon som var minst lika bra som Twilight! Jag längtar redan tills Eclipse kommer ut på dvd.

Igår hade vi en lugn förmiddag och eftermiddagen var vi hos Tobias pappa och hans fru. Där fick vi middag och god efterätt. På kvällen fick dock Tobias feber och jag kände av min magkatarr. Som tur är hade jag några Omeprazol kvar hemma så idag känns det bättre. Tobias somnade tidigt och jag låg och läste i några timmar.

Alfons är nu lämnad på förskolan och Meja och Tobias sällskap i sängen. Tobias har snart sovit oavbrutet i 13 timmar, så om inte allt för lång stund ska jag försöka få upp honom så han får i sig lite mat, febernedsättande och vätska. Till skillnad från mig så sover han sig gärna frisk, men kroppen behöver ändå näring och vätska.

Idag har jag tänkt försöka ta tag i brevet som ska skickas till pappa. Men det är svårt. Jag har flera gånger formulerat det i hjärnan, men jag kommer inte längre. Jag känner dock att jag behöver få iväg det snart. Men det är svårt att bryta med en familjemedlem, trots att jag inte anser mig ha några skyldigheter gentemot honom eller någon annan av den familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0