Irriterad!

Jag fick ett rejält uppvaknande idag. Tobias som skulle väckt mig 7.30, väckte mig 9.30! Jag vaknade fly förbannad. Detta på grund av att jag hade tid hos läkaren på vårdcentralen klockan 09.00, med tid på lab innan. Min tid var missad, och jag sa till honom 5 (!!!!!) gånger igår kväll att jag hade tid hos läkaren IDAG klockan 09. Hans svar, oj jag glömde. Mmmm... visst!
Jag borde gjort som jag tänkte igår kväll, ställt klockan. Men han brukar alltid väcka mig annars, det brukar inte vara några problem. Eller visst har det hänt att han missat tider osv som jag har haft, men oftast har det inte varit en morgontid.
Jag är måttligt irriterad eftersom jag vet att jag nu kommer få en räkning ifrån vårdcentralen och åker på att betala ändå. Sen hade jag velat ta mina prover för att kolla så att CRP hade gått ner. Sen hade jag även planerat att prata med läkaren om mina sömnproblem.
Ja, irriterad är nog bara förnamnet.

Ibland blir jag så trött, för det känns ofta som om mina saker inte är lika viktiga som hans. Som att jag har tenta till exempel. Han går runt som ett ösregn för att jag måste läsa. Jo, men hade jag fått tid för tre månader sedan har jag också kunnat ha semester nu. Jag vet ju att jag måste fixa den nu den 26e, eftersom jag inte kommer ha tid att läsa sen när han börjar jobba igen. Jag undrar i mitt stilla sinne hur mina två kurser kommer gå i höst... Han ska jobba, Meja har inte dagis förrän i januari och jag läser. Kul!

Nu diskar jag i alla fall samtidigt som jag läser om vårdhygieniska rutiner i samband med multiresistenta bakterier. Intressant. Inte det minsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0