Mikrobiologi plugg

Idag har jag låst in mig i sovrummet för att beta av mycket av mikrobiologin. Barn och man har fått strikta order om att endast störa mig om det gäller något allvarligt eller om de lämnar lägenheten så jag vet vart de är. Nyss tog de en promenad till lekparken.
Jag ser fram emot att skriva tentan, jag hoppas verkligen att jag känner mig säkrare denna gång när den är gjord. Förra gången visste jag direkt att jag hade kuggat, men denna gång hoppas jag på mycket bättre resultat. Vore onekligen skönt att lämna den kursen bakom sig och gå vidare med roligare kurser.
Snart bara en månad kvar tills jag är student igen. Tiden har gått för fort, men samtidigt så ska det bli skönt att få något mer att göra än att bara vara hemma. Jag vet att jag periodvis kommer känna mig oerhört stressad, men samtidigt så kommer jag närmare målet för varje kurs som är avslutad. Jag ser fram emot den dagen jag kan titulera mig som sjuksköterska och få jobba!

Förresten, är ni fler som har problem med bloggen? Robert upplyste mig igår om att mina inlägg uppdateras dåligt, och att det någon dag kan ramla in en veckas gamla inlägg. Det är ju lite tråkigt.

Jo! Igår hade jag sista besöket hos psykologen och det kändes så bra. Jag känner mig helt klart helt färdig med den terapin och som avslut fick jag göra ett depressionstest igen. Förra gången fick jag resultat 41 vilket står för svår depression. Igår fick jag resultaten 4!!! Alltså en overklig skillnad på bara några månader. Men jag vet vad det beror på, att jag pratat och ältat med mina vänner och min man. Framförallt Robert har varit ett oerhört stort stöd genom detta och jag är evigt tacksam!!

Kommentarer
Postat av: m a j a n

Så har det vart för mig med, med uppdateringarna alltså. De dyker upp lite när som och det kan som sagt vara en veckas gamla inlägg.



Skönt att det går åt rätt håll. Ibland måste man älta saker. Skönt man har vänner som finns och stöttar!

2010-08-18 @ 13:21:45
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0