Sömn är överskattat

Som mamma till två morgonpigga barn (vart har de fått den genen ifrån?!?!) så får jag acceptera att sömn är överskattat. Fast åh, vissa mornar vore det så oerhört skönt att få sova några timmar till än 5.30. Som idag, när jag kom ut till köket och såg att termometern visade 5 grader. Då ville jag verkligen krypa ner under täcket igen och somna om. Vart tog sommaren vägen?
Sista augusti idag, det borde fortfarande vara någorlunda varmt ute, men hösten kom för några veckor sedan. Jag gillar hösten, men även jag får nog erkänna att detta var lite väl tidigt. Framförallt upplever jag lite smått problem med att veta vad Alfons ska ha på sig de timmar han är på förskolan. Idag är det nästan läge för vantar, men jag har nyss lagt alla vantar i tvätten för inte trodde jag de skulle komma till användning redan!

Idag är Tobias frisk och kry igen och åter på jobbet. Han piggnade till rejält efter 13 timmars sömn, så det kan helt klart varit det som spökade och kroppen reagerade med feber.
Efter dagis ska jag och Meja nog ta en promenad när Alfons är på förskolan. Men det brukar vara svårt att motivera mig själv då, så blir den inte av då tar jag den ikväll om vi inte går ut alla i eftermiddag. De där timmarna är extremt sköna att ha hemma, och idag vore det lockande att sova en sväng med Meja.



En snöskottande Alfons känns inte långt borta längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0