Tankar

Jag har börjat sätta upp lite mål, eller ja, det är väl egentligen något som jag haft sedan tidigare men i alla fall.

Ett utav de första målen som finns i framtiden är att klara mikrobiologitentan innan jag återgår som heltidsstudent.
Vidare så är ett mål att inte få några omtentor, dvs att läsa ordentligt i god tid!
Nästkommande mål är att ta examen, hitta ett jobb och sedan läsa en speciallistutbildning.

Angående att läsa speciallistutbildning så finns mina tre alternativ kvar, intensivvård, barnmorska eller barnsjuksköterska. Eftersom jag jobbat på IVA som undersköterska så vet jag på ett ungefär vad det innebär, men jag har ju inte sett sjuksköterskans arbete på samma sätt som jag kan behöva reflektera nu. Jag tror att jag ska försöka ordna ett studiebesök inom alla tre yrkesgrupper innan jag bestämmer mig för vad jag vill läsa för inriktning. IVA är ju hysteriskt roligt, men det är det ju också att jobba med gravid och barn.
Jag vet att i alla fall IVA tar emot sköterskor på studiebesök en eller två arbetsdagar, så det borde inte vara några problem.

Ni kanske tycker att det är konstigt att jag redan reflekterar över speciellistutbildning i den här utsträckningen, men det är mitt stora mål. Även om jag vet att jag inte ens kommer kunna söka någon utbildning förrän om åtminstonde 3-4 år. Men ett mål är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0