In the middle of the week

Ny kurs har dragit igång. Vetenskaplig Grundkurs, är ungefär lika tråkigt som det låter. Ännu tråkigare tror jag dessvärre. Men det är bara att bita i det sura äpplet, försöka motivera sig och ta sig igenom kursen på bästa sätt.
Nu innan jul ska vi försöka göra en observation och skriva en rapport på det. Vi ska observera människors bettenden i en viss situation. Till en början tänkte vi observera i väntrummet på akuten, men eftersom vi inte har fått svar ifrån kursansvarig om vem vi ska kontakta på sjukhuset så funderar vi på att observera julstressen. För att observera i ett väntrum osv så behöver vi tillstånd från någon ansvarig.

Igår åkte Alfons till mormor så det är riktigt tomt här hemma, men å andra sidan är det ganska skönt. Känns som om jag kommer ha lite mer tid att läsa, fixa inför jul och att ta det lugnt. Det blir inte lika intensivt med bara Meja hemma, även om hon kräver mer uppmärksamhet än Alfons. Vi lämnade Alfons till mormor i Trollhättan igår och det var en riktigt mallig och glad kille som åkte iväg. Han behöver verkligen egentid med mormor. I helgen ska vi åka ner och hämta honom och fira mamma och L-G:s födelsedag. Blir lite mycket flängande nu, men det är väl så.

Tobias har fått ändrade arbetstider denna veckan, istället för dag går han natt. Men det underlättar eftersom jag måste till skolan på fredag, och vi behöver inte ordna barnvakt så länge till Meja då.

Nej, mer har jag nog inte att uppdatera er om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0