Julafton

Vi hade en mysig julafton igår. Vid lunch hälsade vi på hos Tobias faster med släkt där vi åt mat och umgicks. Vi åkte hem så vi var hemma vid Kalle Anka dags. Meja sov då ett par timmar, jag fixade inför kvällen, Alfons och pappa kollade på tv.
Klockan 18 hade alla gäster kommit och tomten knackade på dörren. Alfons var superduktig! Han tog emot alla sina paket av tomten som efter en stund fick fortsätta hos andra barn och vi delade ut resten. När alla paket var utdelade frågade Alfons om han fick börja öppna och sedan gick det undan!
Alfons och Meja fick massa fina paket och Alfons lekte till sena kvällen.
Jag och Tobias öppnade våra paket sist och blev väldigt förvånade när vi fick en Tassimo av mamma! Jag blev jätteglad! Det förväntade jag mig verkligen inte.

Efter vi har varit och firat jul i Skövde hos Tobias pappa ska jag se till att få den inkopplad och provsmaka en latte. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0