Tentaplugg

Fördelar med tentaplugg
  • Du behöver inte ha några andra ursäkter för att inte hinna till gymmet
  • Du kan spela hög musik i hörlurar med gott samvete
  • Du kan ignorera städning, tvätt och disk
  • Som förälder får du egentid
  • För mig som är nattmänniska så är det perfekt, jag har inget annat val än att läsa på kvällar och nätter
  • Du kan äta godis, blodsockernivån måste hållas i balans

Nackdelar med tentaplugg

  • Du blir en grymt osocial människa under 1-2 veckor
  • Du går med ständiga påsar under ögonen eftersom du sover för lite
  • När du får en fråga så ber du om lite betänkningstid och svarar sedan helt enligt tentamensämnet
  • Blodsockernivån är skyhög eftersom din diet enbart består av snabba kolhydrater och socker
  • Efter tentan så går du antingen ut och super dig drängfull eller åker hem och sover i ett par dagar.
Ja, fördelarna överväger nackdelarna va? Så det är väl bara att kavla upp ärmarna, slänga igång kaffet och köra all night!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Underbart! Får jag kopiera texten? har precis stängt in mig själv i min lilla tentabubbla, har tenta den 15e.



Vad läser du till? Själv ska jag bli socionom, är inne i andra terminen och är själv med två barn på heltid. Tufft javisst men skam den som ger sig ;)

2010-12-06 @ 21:35:07
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0