What to do? What to do?

Känns som om jag har massor att göra, men inte riktigt vet vilken ände jag ska börja i. Och så känner jag mig helt klart lite begränsad i att Meja är vaken så pass mycket mer. Är Alfons hemma så roar han henne, men ja, nu blir det mitt jobb. Men jag funderar på ifall jag ska passa på att städa Alfons rum nu medan han är borta.
Vore skönt om vi kunde få upp tomtarna innan vi åker till Tjörn på lördag. Även om det är emot mina principer att ta fram de innan julveckan så får jag försöka inse att man inte kan hålla på allt när man har småbarn och dessutom pluggar som tar tid.

I eftermiddag ska vi i alla fall åka ut till Maria och barnen en sväng. Trist att vi inte kunde planera in det när Alfons är hemma eftersom han längtar efter att leka med Olle och Måns, men det blir trevligt ändå. Vi har nog inte setts sedan i slutet av sommaren. Hög tid därmed!

Imorgon åker jag till Jönköping och som tur är har vi fått tag i barnvakt. Dessvärre verkar det inte fungera riktigt på måndag, och jag känner lite panik inför det. Det ska bli så skönt, att det är sista kursen nu jag läser med barnen hemma. När tentan är skriven i denna så går Meja förhoppningsvis heltid på dagis, om inskolningen har gått bra. Då kommer jag kunna ligga mer i fas och vara mer avslappnad.

Nej, frukost och sedan städa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0