Senare än förväntat.

Robert kom på besök och höll mig sällskap ett par timmar igår eftermiddag, det uppskattades verkligen!
När Tobias kom hem körde jag tillbaka han och Alfons till Mejeriet där lastbilen väntade och jag och Meja åkte sedan med ut till stugan där poolen skulle fyllas. Tobias körde exemplariskt hela vägen, men dessvärre så var sista biten bestående av lera och sumpmark vilket resulterade i att han körde av med bakhjulet i diket. Lastbilen satt fast, kom inte framåt och skulle han börjat backa hade hela lastbilen glidit ner i diket.
Männen försökte många olika sätt att få lastbilen framåt, och när de nästan började ge upp och ringa efter bärgning så försökte de en sista gång med hjälp av grannar att dra lastbilen framåt med en traktor. Till slut lyckades det så lastbilen kom på plats och poolen kunde fyllas med vatten.
Vid det här laget var klockan 21.45 och båda barnen var fortfarande vakna och hungriga. Vi trodde att denna resa skulle ta max en timme så jag hade planerat middag tills vi kom hem. Men som tur var hade jag yoghurt med till Meja och till Alfons fanns det fika. Alfons fick bada en bra stund i poolen innan han åkte med Tobias i lastbilen hem. När vi väl var tillbaka i stan var klockan 23.30 och det fick bli en väldigt sen middag från Mc.Donalds. Alfons orkade dock inte äta mycket innan han somnade.

Som tack för detta gav barnen mig sovmorgon till 8.30 imorse och det uppskattades. Tycker mest synd om Tobias som började jobba klockan 6 i morse. I helgen har vi verkligen inte sett mycket utav varandra, men nu är det bara tre arbetsdagar kvar i veckan som kommer innan semestern. Och de arbetspassen är normala 6-14. Mycket skönt.

Idag kommer vi ta en lugn dag, barnen ska få vila så länge de vill senare, men nu ska vi äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0