Vårdcentralen

Igår kväll ringde jag till 1177 eftersom jag knappt kunde andas när jag halvlåg. Fick en tid på vårdcentralen idag och har varit där nu på förmiddagen. Fick en riktigt bra läkare. Efter prover och inhalation så konstaterades det en infektion. Men CRP var inte tillräckligt högt för att jag skulle börja med penicillin nu, utan om febern inte gått ner och jag inte mår bättre på fredag ska jag hämta ut penicillin. Sedan har jag återbesök i nästa vecka.
Det jag blev ordinerad nu är vila. Men det är ju lättare sagt än gjort när man har två små barn och två kalas denna veckan. Jag är glad att vi inte har kalasen här hemma utan det enda vi behöver fixa är maten och jag får dirigera hur Tobias ska göra.

Idag är jag i alla fall så pass så jag orkar stå på benen ibland. Men visst känner jag av febern. Jag är ju dessutom helt värdelös på att ta febernedsättande.

Hoppas ni har en bra dag! Kul att fler börjat kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0