Värmeböljan är här!

Jisses sikken värme vi har fått! Idag hade vi 32 grader i skuggan på eftermiddagen. Helt otroligt, men samtidigt kan jag känna att värmen är lite jobbig när man har en bebis, hon fixar inte att vara ute så mycket som man skulle vilja vara. Och det märks även på Alfons, framåt sent på eftermiddagen börjar han bli trött och är sedan superpigg nu vid den här tiden. Det blir inte så mycket kvalitetstid för mig och Tobias nu på kvällarna, men det får vi ta igen nästa helg.

Igår plockade vi jordgubbar, inte så jättemycket, men 2 kilo. De tog slut ganska omgående igår kväll efter ett besök hos Tobias mormor och morfar nere i stugan.
Idag hade vi en lugn förmiddag och åkte sedan till Skövde för att hälsa på barnens farfar och plastfarmor vid stugan. Tobias och Alfons tog sig ett dopp i sjön och jag och Meja satt i skuggan.

Imorgon jobbar Tobias mastodontpass 06-18 och vädret ska bli lika som idag. Jag tror att vi kommer hålla oss inomhus det mesta under dagen för barnens skull.

Nu är det tråkig fotboll på tv:n och jag funderar på att ta tag i ett berg med disk och plocka ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0