En heldag på Hälsohögskolan

Idag har jag varit min första heldag på skolan sedan ungefär ett år tillbaka. Hade två föreläsningar, en i läkemedelsräkning och en i farmakologi. Första föreläsningen var ganska så givande och jag fick en del lösningar på problem jag har stött på i räkningen, men sista föreläsningen var inte lika givande då den föreläsaren inte säger så mycket mer än det som vi redan har på papper. Men hon slutade en timme tidigare vilket helt klart var uppskattat.

Hemma möttes jag av två glada barn som saknat mamma. Tobias stack iväg på möte nästan direkt och jag slängde in middagen i ugnen. Meja och Alfons var trötta så medan maten stod i ugnen fick de bada. Efter bad blev det en ganska grinig middag och Meja somnade bara minuter efter att maten var svald. Sedan satte jag mig i soffan för att se "bompa" med Alfons men det tog knappt en minut innan han sov.

Nu skulle jag behöva röja köket och plocka fram böckerna, men nä, det orkar jag inte just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0