It´s just not a good day

Tänker massor, på allt möjligt. Är trött, men tror inte att jag kommer kunna sova. Jag behöver förändring i mitt liv, jag behöver göra något. Alla dagar är de samma. Vakna, göra välling, mata välling, byta blöja, få på kläder, frukost, på med ytterkläder, få ner ungarna till bilen, lämna Alfons, in med Meja i bilen, ur med Meja ur bilen, av med ytterkläder, lägga Meja, Facebook och bloglovin till Rachel Ray, kaffe, hämta vaken Meja, leka lite, mellanmål, blöjbyte, på med ytterkläder, ner till bilen, hämta Alfons, in i bilen, få in båda barnen, av med ytterkläder, fixa lunch snabbt, få båda barnen att äta, plocka undan, leka och vänta på att Tobias ska komma hem. Sen rullar det vidare så, varje förmiddag, varje vecka. Jag är uttråkad.
Jag har ingen energi eller tid till att bry mig om mig själv längre. Håret ser ut som ett fågelbo, sminket är orört, benen orakade, ögonbrynen som buskar, hyn i uppror, naglarna sönder. Det är ett under att jag får på mig rena kläder på morgonen. Jag som vill orka bry mig om mig själv!

Jag vill ha semester. Jag vill ladda batterierna. Jag vill vara barnledig, en hel helg. Men när?! Jag önskar verkligen någon kunde erbjuda sig istället för att vi ska behöva fråga.

Kommentarer
Postat av: m a j a n

Det är samma här. Varje dag ser i stort sett likadan ut!

2010-10-20 @ 13:50:10
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0