Ja, why not?!

Fick med nöd och näppe med Alfons hem. Väl hemma ramlar han och skrapar upp handflatan, plåstrade om när vi kom in och fick trösta en stund. Lunchen jag fick trolla fram blev flingor och smörgås - riktig lyx en fredag. Alfons somnade sedan i soffan framför en film och jag började hänga upp lakan som jag var tvungen att tvätta här uppe idag efter en olycka i natt. Gick då och i mitt stilla sinne och efterlyste en torkställning för lakan eftersom jag avskyr att ha lakan hängandes över dörrarna här hemma. I alla fall. Meja roade sig på egen hand.

När jag kommer in i badrummet för att starta en ny maskin med tvätt, ja då har hon den lilla klåfingerapan lyckats få upp lådan vi förvarar tvättmedelsburkar i, öppnat en tvättmedelsburk och hällt ut över sig själv och golvet i badrummet. Why not? Fick dra av alla kläder och tvätta av ungen innan dammsugaren åkte fram. Tänkte jag lika gärna kunde ta ett svep över hela lägenheten men det hann jag inte för när jag dammsuger så är Meja helt hysteriskt livrädd för dammsugaren. När någon annan gör det så funkar det bra.

Ja hur ska jag summera det här? Det är inte lätt att vara tvåbarnsmamma. Onekligen inte lätt.

Nu laddar jag för att T ska komma hem och då ska jag ta med Alfons till affären. Egentid kombinerat med nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0