Ska bli skönt att slippa!

Om ett par veckor är jag heltidsstudent igen och slipper då hålla på att försöka få dagarna att räcka. Det ska bli skönt, för nu är tydligen mina SGI dagar slut redan. Eller ja, jag har 7 kvar men de räcker inte helt under tiden som är kvar. Så nu väntar jag på att FK ska ringa upp mig så jag kan få reda på ifall jag får plocka ut 4 lägstanivådagar per vecka när jag läser på halvtid. Det borde funka, men man vet ju aldrig hur de resonerar. Annars lär det bli lite lite pengar ett tag framöver, men det går nog.

Meja är så mycket bättre! Det har nästan slutat komma var i ögonen och rossligheten är borta. Hon är lite gnällig och vill gärna bli buren, men det hoppas jag släpper snart. Vi behövde inte söka vårdcentralen utan det blev sämre under en dag för att sedan bli bättre. Alfons och Tobias är förkylda, men inte mer än att de har lite ont i halsen.

Igår fick jag ÄNTLIGEN upp mina gardiner! Nu känns lägenheten så mycket mer färdig än vad den gjorde tidigare. De i vardagsrummet blev lite kortare än planerat, men det blev bra ändå. Alfons tyckte vi hade fått jättefint. Sötknort!
Nu är det bara lite småplock kvar och så ska jag hitta gardiner till sovrummet eftersom Tobias hade slängt våra. Karlar!

I eftermiddag funderar jag på att baka solskensbullar tillsammans med barnen, vädret är grått och kallt så det passar väl bra för en inomhussyssla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0