En söndag på akuten

Igår var det min tur att söka akuten. När Tobias kom upp vid 10.30, blev jag yr bara jag rörde mig och det svartnade för ögonen. En liten stund senare fick jag världens huvudvärk igen på höger sida. Tobias och Alfons gick ut med Solo på promenad och jag blev själv med Meja. Försökte sitta still i soffan och när jag väl rörde mig började vänster arm och vänstra delen av ansiktet domna bort. Riktigt läskigt! Tobias blev orolig när han kom in så han ringde till 1177 som skickade oss till akuten. Som tur var kunde Wiktor ta barnen så vi slapp ta med dom.
13.30 var vi på akuten, de gjorde en massa undersökningar och tog en drös med prover. Låg jag ner fick jag ännu värre huvudvärk och försökte jag röra huvudet åt vänster gjorde det fruktansvärt ont. Så hela eftermiddagen och kvällen satt vi i ett väntrum. Även om jag var ganska högprioriterad tog allt tid eftersom det var flera trafikolyckor och allvarligare sjuka. Fick göra en CT-röntgen av hjärnan efter många timmars väntan och sedan tog det ca 4 timmars väntan innan läkaren hade tid att kolla på mitt resultat. Röntgen visade inget, vilket kändes skönt. Däremot ville de göra en LP- ryggmärsprov. Då var klockan 22 och jag ville bara hem och sova. Hungrig och trött. Läkarna hade konferans och beslutade att skicka hem mig. Fick beskedet att de skulle höra av sig idag om jag behövde komma in och göra LP.

Jag har sovit hela natten vilket har gjort gott, är trött idag och känner mig tung i huvudet, men inte direkt någon huvudvärk. Jag hoppas att den inte kommer, men gör den det så har jag starkare smärtstillande som jag kan hämta på apoteket.

För en stund sedan ringde läkaren och jag var föreberedd på att åka tillbaka och göra LP. Men han hade diskuterat med överläkaren och de hade bestämt att jag ska göra en MR-röntgen i veckan för att verkligen kunna utesluta blödning i hjärnan. Tumör och hjärtproblem är redan uteslutet efter undersökningarna igår. Det känns verkligen skönt att de tar sig tid att kolla upp vad det kan vara, men visst är jag lite orolig över vad det kan vara.
Huvudvärken har ju verkligen kommit plötsligt och jag har haft ont flera dagar i förra veckan.
Förhoppningen är att det "bara" är migrän och att jag får smärtstillande jag kan ta då.

Jag är dock så tacksam för alla som skrivit på facebook och skickat sms och varit oroliga, mina fina vänner! Jag är lyckligt lottad som har er i mitt liv! Det är i sådana här situationer man märken vilka som verkligen är ens vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0