Spännande!

Jag tycker det är superkul med nya lägenheten, vi har massa små förändringar som vi ska göra. Bland annat byta de små bänkskivorna i köket, vi har ändå en bänkskiva som ligger. Byta handtag på luckorna. Sätta upp ny färg på kaklet. Det kommer göra så oerhört mycket för ett ganska så tråkigt kök, till relativt små kostnader. För mig är det viktigt att trivas med inredningen och då gör det mig inget att jag får lägga ut lite pengar som jag inte får tillbaka. Men visst vore det så mycket roligare att göra det i ett hus. Men det kommer det också.

Jag bara längtar efter att få sätta igång, göra nästa besök på IKEA och starta! Alfons längtar efter flytten, han ville flytta redan igår. Det låter lovande. Barnen hälsade dessutom på den nya grannen som bor under oss, jag måste gå och hälsa på henne en dag. I och med att det är ett trähus så känns det viktigt för mig att hålla mig på väldigt god fot med grannen under, ifall hon skulle störas av barnen eller oss.

Jag tror vi kommer trivas riktigt bra! Ikväll tar med kameran så det finns före-bilder!

Kommentarer
Postat av: J U L I E

SV: Tack för tipset! Jag visste inte ens att det fanns välling för så små barn... När vi började med ersättning -körde då NAN1- så blev hon lite mättare märkte jag men det var inte så himla mycket skillnad från amningen emellanåt. Sedan bytte jag och körde NAN2 till henne -den har hon fortfarande- och det är precis som NAN1, tydligen inte så mättande..? Hon verkar nämligen inte hungrig mellan matningarna, har försökt mata henne oftare också men ingen skillnad för hon äter inte.



Hon är inte heller så himla förtjust i barnmatsburkar eller i gröt för hon stänger bara igen munnen och kladdar överallt. Vissa sorters burkar går åt men det kan ta 3-5 dagar innan hon ätit upp en burk. Så hon är ingen storätare precis... När det gäller ersättningen som hon får nu har hon aldrig druckit mer än 120 ml och då är det på nätterna, annars dricker hon bara 70-90 ml på dagarna. Vet inte hur jag ska få henne att äta mer. Hon följer visserligen sin kurva på BVC men den är två kurvor nedanför "medel" så hon är verkligen en liten tjej :(

2010-09-14 @ 10:20:24
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0