Dag 01 – Presentera mig själv

Presentera sig själv är ju alltid svårt, men jag ska göra ett försök.

Jag föddes den 3dje oktober 1984 i Lidköping, vilket ger resultatet att jag alltså blir 27 (!!!) i år.
Jag har på min pappas sida tre äldre halvsyskon, inga som jag har kontakt med idag, men en utav systrarna bodde jag tillsammans med i 10 år.
Under de första åren av mitt liv bodde vi i Järpås utanför Lidköping, för att sedan flytta till Kvänum och Hudene utanför Herrljunga. När jag var 10 år skildes mina föräldrar och jag flyttade med min mamma till Herrljunga. Jag började där i ny skola och fick nya kompisar. Har aldrig varit den populära i skolan, men heller inte direkt mobbad.

Under högstadiet var vi ett tjejgäng som alltid hängde ihop, i skolan och ibland utanför skolan. När det var dags för gymnasiet splittrades vi. Jag och en annan tjej började läsa media tillsammans i Alingsås men eftersom jag hängde mer i pojkvännens el-salar än i min egen media-sal så fick jag i mitten av första terminen reda på att jag inte skulle få några betyg, och bestämde mig då för att hoppa av. Jag gick på IV resten utan första året, läste inga kurser utan var bara ute på praktik på ICA. Sedan började jag läsa media på en friskola i Göteborg. Passade mig utmärkt då det var på halvdistans och jag fick göra det som var roligast.
I ettan flyttade jag och min pojkvän ihop. Vi jobbade som DJ tillsammans och hade det bra.

I början utav trean flyttade vi isär och jag hamnade i Falköping. Här trivdes jag inte alls till en början, men ändå är jag kvar. Jag har gjort en sväng på Lärarhögskolan i Jönköping, komvux i Falköping och nu har jag till sist hittat rätt då jag läser till sjuksköterska i Jönköping.
I Falköping bor jag tillsammans med min man och våra 2 barn, de har ni ju hört talas om i bloggen. :)

Jag har få vänner, men de står mig å andra sidan nära och det passar mig bäst.
Jag försöker vara en vän som ställer upp när alla behöver det, lyssnar när vännerna behöver prata och hjälper när jag kan hjälpa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi... Inte för att göra dig ledsen men jag tror bestämt du blir 27 i år... <3

2011-01-05 @ 14:56:56
Postat av: Malin

Malin: Haha, synden straffar sig självt när man försöker skriva ihop något med två vilda ungar omkring. :)

2011-01-06 @ 07:09:59
URL: http://rilancio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0