Irritation

Hela helgen har varit fylld utav irritation. Jag som skulle samla energi inför nästa kurs har visserligen vilat hela dagen igår men ändå gått med irritationskänslor inom mig.
Det hela började i fredags efter tentan, jag var så jäkla missnöjd med min prestation. Jag är osäker på om jag klarade den vetenskapliga tentan, och detta på grund över att det var två frågor som gav mycket poäng, två frågor som jag hade svårt för på grund av att jag läst lite om just detta. Statistiken gick bra, den känner jag mig övertygad om att jag klarat, men jag hade hellre haft omtenta på den än den vetenskapliga.
Detta resulterade i alla fall i att jag var på dåligt humör hela kvällen, trots Tobias försöka att få mig på bättre humör.

Igår vaknade jag halvt däckad utav förkylningen, halsen gjorde rejält ont och huvudet hade jag konstant ont i hela dagen. Vilade och sov mycket, och på eftermiddagen fikade vi med glass, vilket gjorde halsen lite bättre så jag i alla fall orkade vara uppe resten utav dagen.
Idag är jag fortfarande förkyld och det irriterar mig som fan! Jag hade planerat att äntligen dra igång träningen imorgon, men om jag fortfarande är förkyld vågar jag inte. Risken är ju att det bara blir värre.

För tillfället är jag så jäkla less på att plugga och det känns inte alls uppmuntrande att ha två år kvar. Jag skulle så gärna jobba istället, jag tror att det skulle ge mig mer i nuläget. Men jag tänker inte hoppa av, en termin kvar sedan får jag lite ledigt och får jobba. Förhoppningen är att allt blir bättre nu när barnen går på förskolan heltid och jag verkligen kan ägna mig åt skolan på vettig tid.

På tal om förskolan, inskolningen av Meja har gått jättebra. Igår var hon själv mellan 09-13.30 och det hade gått utan problem. Bakslag kan komma när som, men det känns skönt att veta att hon trots allt känner sig trygg med lokalerna, pedagogerna och de andra barnen. Nu de första två veckorna kommer barnen att gå ganska korta dagar, hämtar oftast runt 14-15 på eftermiddagen, medans lämningstiden är konstant 07 oavsett om jag ska iväg eller läsa hemma. Jag har valt att ha så tidigt, för att det inte ska bli något som är bestående i början. Rutiner är bra. :)

Idag jobbar Tobias till 18 och vi andra har inte några planer för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0