Ledsen tjej

Det har varit lite jobbigt för Meja att blir lämnad nu i veckan. Oavsett om det är på förskolan eller om någon utav oss skulle iväg och göra något. Då blir hon jätteledsen, helt förtvivlad. Igår hade hon varit så ledsen och hängig att de hade tänkt att ringa efter Tobias, men så hade det blivit bättre efter att hon hade fått vila.

Idag tog vi god tid på oss vid lämningen, det är fördelen de dagarna jag läser hemma, jag behöver inte stressa med lämningen. Vi pratade, kramades och hon fick sitta en stund i frökens knä medan jag var kvar. Sin kanin kramar hon och tutten fick vara kvar. Alfons var med inne på avdelningen och när jag skulle gå över och lämna honom så ville han stanna hos Meja så hon inte blev ledsen. Han är så duktig och snäll mot sin lillasyster. Så båda två lämnades utan gråt idag och det känns skönt.
Jag har sagt att de ska ringa utan tvekan om det skulle vara något, eftersom jag ändå är hemma och läser så kan jag hämta henne.

Idag är annars planerna att läsa en artikel som vi eventuellt ska redovisa imorgon, samt förbereda litteratur inför det inviduella arbetet och grupparbetet. Den här kursen verkar riktigt intressant och inte alls en flum kurs som jag har hört från många andra. Skönt med tydliga direktiv, skönt att få välja gruppindelning själv, och skönt att läsa något intressant.

Kommentarer
Postat av: m a j a n

Sv: Ja något sådant är det, fast han verkar inte bli lika ledsen om jag går och lämnar honom med Anders. Men, men antar att allt har sin tid :) Han blir ju åtminstone överlycklig när A kommer hem igen :)

2011-01-26 @ 11:56:38
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0