Tentadags

I eftermiddag sitter jag inlåst igen, med två tentor framför mig. Det känns fortfarande okej, jag är lugn. Lite trist att skriva en tenta en fredagseftermiddag, men å andra sidan så vet jag att jag är mer vaken då än nu så det kanske bara går bättre.
Ska strax åka och lämna barnen på förskolan. Sedan hem för att duscha, göra mig i ordning, bläddra i papprerna och packa ihop det som ska med. Ska låna ut lite anteckningar och böcker till vänner som ska skriva omtentor. Är bara glad över att kunna hjälpa till.

Efter tentan ska jag dock och handla. Allt ekar tomt här hemma och jag tror inte att Tobias är så sugen på att göra det med två barn i eftermiddag. Men jag hoppas att han röjer av lite här hemma. Plockar ordning och dammsuger. Vore oerhört skönt att slippa göra det imorgon och på söndag ska han tydligen in och jobba hela dagen. Det är jag inte det minsta glad över, framförallt inte med tanke på att vi knappt har pratat med varandra på två veckor på grund av jobb och tentaplugg. Men men. Han är ledig måndag och tisdag istället, men han verkar ha glömt att jag inte är ledig på veckorna längre. Jaja. Det löser sig.

Nu ska jag klä på mig och se till att barnen får på sig ytterkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0